donderdag 15 oktober 2015

Relaxte (tweeling)mama zijn, hoe doe je dat?!

'Relax, je bent een supermoeder! En die andere moeders doen ook maar wat.' Soms heb je het even nodig: een hart onder de riem van een vriendin, je moeder of zus. Toch denk ik regelmatig aan al mijn lieve mama vriendinnen: hoe doen zij het met 1, 2 of 3 kids? Want het is wat hoor: de balans zoeken (en vooral vinden!) tussen man, kinderen, werk en vrienden. Je wilt een goede mama zijn, sociaal blijven, goed werk verrichten en ook nog af en toe een gezellig avondje uit met je partner. Pak de agenda er maar bij! Wanneer ik deze op zondagavond bekijk denk ik altijd: oke, hoe gaan we het deze week allemaal doen? Daar komt bij dat ik op dit moment ook druk ben met solliciteren, wat ook niet echt voor een bepaalde rust zorgt. 

En dan al die 'to do lijstjes'... Ze worden met de dag alleen maar langer! Schrijf ik het niet op dan ben ik het binnen een paar seconden alweer vergeten. Mijn 'goede stel' hersens zijn vermist sinds de geboorte van onze tweeling. Chaos dus en wat fijn dat opa en oma dan regelmatig op de stoep staan om op te passen of een handje te helpen. Want zonder hulp gaat het 's ochtends ongeveer zo: ik stop de was in de machine met een kind onder de arm die net aangekleed is, gillend zet ik haar daarna in de box, waarna ik de ander boven ga halen, wachtend met dikke tranen omdat ze denkt dat mama en zuslief zijn vertrokken, en die ik gauw met een (alweer) volle poepluier verschoon zodat we zo snel mogelijk naar beneden kunnen waar zusje, ondertussen ook huilend, op ons staat te wachten. Zo die zijn beneden, en dan moet de dag nog beginnen! Op zo'n moment is de roze wolk toch echt even buiten gebruik. Met je handen in het haar denk je: morgen is er weer een dag, geen stress. Maar verstand en gevoel zijn toch echt twee verschillende dingen! 

Nu we 11 maanden verder zijn, hebben we wel geleerd om hulp te accepteren en echt waar: het wordt iets makkelijker. De meiden vermaken elkaar, krijgen nog maar 3 flessen op een dag en Femm doet dat al een tijdje helemaal zelf. Ze eten met ons mee (ik hoef het alleen nog te prakken) en ze slapen meestal door. En wanneer oma 's ochtends komt om te helpen dan is hier helemaal een relaxte mama. Want wat is het heerlijk als je allebei een kindje tegelijk kan aankleden, evenveel aandacht kan geven en daarna een lekkere wandeling samen kan maken. Wat een fijn begin van de dag ;) Ik zeg: koester opa's, oma's, ooms en tantes of adopteer er een paar! Wij zijn heel blij met onze lieve opa's, oma's, tantes en ooms: bedankt! Het zorgt hier voor een relaxte mama en papa.

Win win win!
Het handboek Relax mama

We mogen (i.s.m. Uitgeverij Snor) het handboek 'Relax Mama' weggeven! Met in dit boek 101 tips om een relaxte moeder te zijn, te worden en te blijven. Ga naar Tweelingmama Facebookpagina, like onze pagina en laat ons weten waarom opa's, oma's, tantes, ooms of iemand anders zo belangrijk zijn voor jou en je kids! Wij weet ontvang jij binnenkort wel dit leuke boek (t.w.v. € 14,95). Deze actie loopt tot en met 25 oktober 2015.


P.S. Alle schuingedrukte quotes komen uit de Relax mama serie, leuk toch?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten