dinsdag 28 juli 2015

Het is echt 'takkieweer'!

Ons dagje Scheveningen deze week: gaat niet door. Papa weer een keertje naar een festival: afgelast. Samen met de buurtjes & kids naar een recreatiepark: hebben we maar verzet. 
Ik weet het, we wonen in Nederland maar wat kan ik af en toe balen van dit herfstweer. Zeker nu de meiden er zijn, besef je pas hoe vaak het hier regent. Eerder had ik met dit weer al niet veel zin om de deur uit te gaan maar nu zie ik er helemaal als een berg tegenop. Met de tweelingwagen op pad gaan is geen optie want de meiden zitten wel droog onder een regenscherm maar zelf ben je zeiknat. Een andere mogelijkheid is de auto pakken maar voordat ik beide meiden in de maxi cosi naar de auto heb gebracht, en natuurlijk zou je net zien dat ik juist nu een stuk moet lopen omdat er de vorige keer voor de deur geen plek was, ben ik ook weer zeiknat geregend. Ook geen optie dus. 

Goed, het wordt dus binnen zitten. Maar Maud en Femm vinden 'zitten' (of liggen) helemaal zo leuk niet meer. Nee, ze willen het hele huis door tijgeren en als ze dan al willen zitten, dan wel bij ons aan tafel. De kinderstoelen stonden al klaar maar nu was het nog een hele zoektocht naar de juiste beugels. We hebben Trip Trapp stoelen gekregen en deze laten opknappen. Toen in razend tempo de beugels gekocht, wat blijkt: als de stoelen van voor 2003 zijn, passen de nieuwe beugels er niet op. Het staat op de doos, dus weer goed gelezen Wendy, not! We hebben dus een probleem: de stoelen zijn weer als nieuw maar we moeten dus op zoek naar 'oude beugels met riempjes'. Deze beugels zijn niet meer te koop in de winkels, lees ik op het internet en op Marktplaats valt het ook tegen om 2 (met voorkeur witte) beugels te vinden, help! Wat nu? Weet je, ik zet een oproep op Facebook #dtv. En binnen no time heb ik reactie van twee bekenden die nog wel een beugel hebben liggen, hoe fijn! Datzelfde weekend halen we beide beugels op en ja hoor, het is hier ondanks het 'takkieweer' feest: de meiden zitten aan tafel met hun eigen bordje en bestek van  Jip en Janneke! Laat het lange tafelen maar beginnen :) 

  

Recreatietips bij ons in de buurt (midden Nederland) voor wanneer het wel mooi weer is:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten