woensdag 17 juni 2015

Een dag met een gouden randje

Ooit zei een vriendin van mij: "Ik heb vandaag zo genoten, het was een dag met een gouden randje." Een uitspraak die mij altijd is bijgebleven en regelmatig kijk ik terug op een dag met 'een gouden randje'. Ik moet eerlijk zeggen dat nu de lente echt is begonnen, er nog meer gouden randjes zijn. Want wat is er mooier dan samen met je kindjes in het zonnetje op het grasveld te spelen of lekker te gaan zwemmen? Of samen met een vriendin te lunchen op het terras? Of tijdens een familiedag te picknicken in een recreatiepark? Het kan nu allemaal weer aangezien de temperatuur boven de 20 graden is en we allemaal spontaan vrolijker lijken te zijn. 

Nu heeft dat mooie weer ook een andere kant: we willen dan graag meer op pad. Nu lijkt dat natuurlijk geen probleem te zijn en vooral erg leuk. Dat is ook zo maar met een tweeling is het een hele onderneming. Ik zeur niet, het is een feit... Het duurt dus even voordat 'het gouden randje' van de dag begint. Ik moet nu denken aan een filmpje van cabaretier Michael McIntyre: 'People with no kids don't know' . Erg grappig en elke ouder moet dit zien, zo herkenbaar! Zo gaat het hier nu ook. Eerst was het alleen je eigen tas inpakken en gaan, maar nu moeten er ook "wat" spullen voor de kids mee. Neem bijvoorbeeld ons familieweekendje naar Zeeland afgelopen Pinksteren. Naast alle tassen gaan er twee campingbedjes, twee wipstoeltjes, een speelkleed, speelgoed en een tweelingwagen de auto in. O ja, en niet te vergeten luiers, (veel) spuugdoekjes, kleertjes (en extra kleertjes, want ze spugen regelmatig alles onder) en toiletspullen. Dan denk je: dit moet het zo ongeveer wel zijn tot je bedenkt dat je ook het fototoestel en filmcamera mee wilt nemen, want we willen het eerste weekendje weg natuurlijk wel vastleggen. Zucht, hebben we alles? O nee, oma had gevraagd nog wat spellen mee te nemen: hup, Party & Co en Scrabble leggen we ook nog in de kofferbak.Op naar Zeeland!

Gelukkig slapen de meiden heerlijk in de auto en eenmaal in Zeeland is het genieten. Met acht volwassenen is er altijd wel eentje die een fles wilt geven of het badje wilt doen. We eten buiten, huren een bootje, bezoeken een aantal steden en gaan niet al te laat naar bed (aangezien we nog last hebben van gebroken nachten). De meisjes spelen in hun peuterbox, liggen in de wandelwagen, genieten van alle aandacht en we knuffelen wat af. De dagen vliegen voorbij en voor je het weet zitten we weer in de auto richting huis. Nou ja, alles moet natuurlijk eerst ingepakt worden en thuis weer uitgepakt... Maar: het was zeker een weekend met een gouden randje!

P.S. Ken jij nog een leuke bestemming in Zeeland waar je samen met je kids naartoe kan gaan? Laat het mij weten!
Wij zaten dit jaar aan het Veerse meer. Erg mooi, maar volgend jaar lopen de meisjes en dan moeten we naar een andere locatie. Ik ben benieuwd naar de tips.


Tips van deze week:  
  • Wij hebben de tweelingwagen van Mountain Buggy (urban jungle). Een sportieve kinderwagen waarmee je gewoon door een deur kan ;) Wij zijn er erg enthousiast over! De wagen is niet al te breed waardoor ik de (meeste) winkels in kan en daarnaast gaat deze handig in en uit elkaar. Ik heb de wagen niet met andere vergeleken dus ben ik benieuwd naar jouw ervaringen. Welke (tweeling)wagen heb jij? En waarom ben je er wel/niet enthousiast over? Laat het mij en andere (toekomstige) ouders op deze pagina weten! 
  • Naar aanleiding van mijn blog over de draagzak, kreeg ik afgelopen weken van andere ouders op Facebook tips voor een ergonomische draagzak. Ik deel deze graag met jullie:
    1. Leuk dat je het dragen promoot! Ik gebruik zelf een Boba-carrier en een geweven draagdoek, erg fijn!
    2. Een paar voorbeelden van ergonomische draagzakken zijn: manduca, boba, tula, wompat, emeibaby, ergobaby. Ik ben begonnen met dragen door het af te kijken van mijn man ( hij is Nigeriaan).
 

2 opmerkingen:

  1. Leuk blog Wendy. Als moeder van één kleintje is het net zo interessant om te lezen. Zoutelande in Zeeland is een echte aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Janine! Leuk dat je mijn blog volgt: het is ook zeker voor elke mama bedoeld. Ik ken Zoutelande, altijd een goed idee :)

      Verwijderen