zondag 17 mei 2015

Selfie

Ken je ze nog? De videorecorder, babyfoon zonder camera (die hebben wij overigens nu nog), het cassettebandje en fototoestel met fotorolletje waarbij je echt wel even nadacht of je die ene foto wel zou schieten, je kon er namelijk maar 24 maken. Nu klikken we gerust 15 foto's achter elkaar met de selfiestick, kiezen we de knapste uit en plaatsen deze online of downloaden we de babyfoon app op de iPad of iPhone. Ik heb geen ervaring met deze app want wij gebruiken dus nog de 'ouderwetse' babyfoon. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen, laat je het mij weten als je deze (of een andere vergelijkbare) app gebruikt?

Sinds de meiden geboren zijn, zit ik al helemaal vast aan mijn iPhone: alles voor die ene foto! Even een selfie met de girls, en dan hup op social media. Facebook kennen Maud en Femm ondertussen ook al goed en ik moet oppassen dat ik niet iets 'like' wat ik eigenlijk helemaal niet zo leuk vind, want die kleine vingertjes zijn erg snel (ook op mijn telefoon). De meisjes kunnen ook al swipen want ze zijn veel te nieuwsgierig naar de foto's die mama allemaal maakt. 

Dat maken van een foto gaat ook wel eens fout. Bijvoorbeeld vorige week op Moederdag. Natuurlijk het perfecte moment om een foto te maken samen met de meisjes, en dat moet dan ook meteen! Dit betekende dat Mark gestoord werd tijdens Studio Sport. Tja, zo'n eerste Moederdag moet je vastleggen toch?! En nu waren de meiden nog wakker... Het zonnetje scheen dus we vonden een mooie plek buiten op het bankje bij opa en oma. Opa Jos is onze thuisfotograaf. Hij houdt overigens ook van voetbal en door mij mistte hij dus ook een paar doelpunten... oeps! Gelukkig is naast voetbal fotografie zijn passie en neemt hij gerust 150 foto's in een uurtje tijd. Wij zijn hem dankbaar! Maar goed, dé foto moest dus worden gemaakt. Eerst even het een en ander verhuizen: andere plant op de achtergrond, potten weg... we zijn er klaar voor. Oma en papa staan gek te doen achter de camera dus de meiden lachen zich rot (wat zullen ze denken?). Papa schuift ook aan en zo worden er nog een paar prachtige familiekiekjes gemaakt. Nou ja, bij de vijfde foto hoor ik ineens een harde 'tok' en twee seconden later heeeeel hard gehuil van beide dames. Oeps, de hoofden tegen elkaar. Dat is dan zo'n moment dat je je best een slechte moeder voelt, alles voor die ene foto :( Gelukkig na veel kusjes en knuffels is het weer goed en kijken de meisjes samen met opa en Mark voetbal. Iedereen is weer in zijn element en ik maak de volgende keer maar weer een selfie. 

                                                        Fototips en meer!

  • Maud & Femm zijn zes weken te vroeg geboren en hebben drie weken in het ziekenhuis gelegen. In die periode werd ik door een verpleegkundige geattendeerd op stichting Earlybirds Fotografie, een stichting speciaal voor ouders van te vroeg geboren kinderen. Zij maken mooie fotoreportages van baby's in het ziekenhuis. Ik heb ons toen opgegeven en fotograaf Malou Peters heeft prachtige foto's gemaakt van onze meisjes, op vrijwillige basis en met heel veel liefde! Het was een bijzondere ervaring en het is zo fijn dat deze momenten zijn vastgelegd. De eerste periode, zeker in een ziekenhuis, is toch heel hectisch, nieuw, spannend en onzeker... Met deze foto's kunnen we die momenten altijd weer 'terughalen'.
  • Thuis maken we regelmatig een gezinsfoto met de selfiestick. Misschien is het een hype maar het is wel heel handig om leuke plaatjes te schieten van het complete gezin.
  • De eerste fotoboeken van onze meiden zijn klaar! Wat bijzonder om deze er af en toe bij te pakken en terug te gaan naar dat hele begin. Ik heb de fotoboeken bij HEMA fotoservice besteld. Persoonlijk vind ik het een handige tool en het eindresultaat is van goede kwaliteit.
    Ook heb ik via WIJ fotoservice twee leuke canvasdoeken voor de oma's besteld. Een cadeautje voor Moederdag. Ook een leuk idee voor Vaderdag!
    Extra tip: meld je aan voor de nieuwsbrieven. HEMA en WIJ hebben regelmatig leuke kortingsacties, dat scheelt weer in de portemonnee. Een tweeling kost al genoeg ;)
  • Twee leuke apps:
  1. Instacollage. Met deze app kan je jouw foto's in een collage zetten en gemakkelijk delen
    via social media.
  2. Howdy. Een originele app waarmee je zelf een kaart kan maken en versturen met je eigen foto of video.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten